Екологічна подорож “Цілющі скарби рідної землі”

МЕТА: формувати уміння встановлювати взаємозв’язок між предметними об’єктами; підсумувати пізнавальний інтерес учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; розширювати знання дітей про природу рідного краю, про вплив людини, її поведінки на природі; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків, охороняти й примножувати її багатства і красу.

 Обладнання: плакати- « Природа – наша мати, треба її оберігати.», «Ти і природа – одне ціле.»,» Це планета не тільки для нас. Люди, будьмо ж  людьми!», назви станцій, кросворд, кольорові малюнки, виставка  художньої літератури.

Хід заходу.

ВЧИТЕЛЬ. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати екологічними стежинами нашої планети Земля. Діти , а хто знає, що таке екологія? Давайте звернемося до нашого довідкового бюро.

Екологія – це наука, яка досліджує середовище існування живих істот,включаючи людину

Любі діти! Ми живемо на планеті, яка називається Земля. Вона – наш  спільний дім. Гарний, багатий, щедрий. Але сьогодні наша планета в небезпеці. Тому на занятті обговоримо проблему екології, яка на даний момент є  найважливішою в світі. Саме від нас залежить ,чи будемо ми дихати чистим повітрям, чи залишите ви своїм нащадкам зелену планету. Що ж потрібно робити, як слід діяти, щоб зберегти екологію нашої планети.(відповіді учнів.) Я запрошую вас до подорожі УВАГА!

      Перша станція «ДИВОСВІТ.»               

Дивосвіт , дивосвіт. Хто придумав оцей світ?

Землю красну таку  у зеленому вінку,

Всі ці квіти і ліси , і пташині голоси?

Ліс і річка, і поля – це ж усе моя земля!

 

 

Згадаємо з вами, що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби- все це природа. Це наше благо, наше багатство, наше здоров`я.

     -загадки про природу;

– виставка малюнків ( коментарі до малюнків.)

    Друга станція « ВОДА.»

        -Телеграма від річки.   

Не шукай – мене більше нема,

Залишилась канава сама.

Ось там люди завод збудували,

Мені дихати нічим стало.

Ось зробили із мене калюжку.

Риба загинула вся до одної.

Я вмираю в такім непокої,

Захистити себе не можу.

-Діти, що ми повинні зробити, щоб врятувати нашу річку? Адже колись вона була чистою, прозорою, з великою кількістю різноманітної риби.( Відповіді дітей.)

БЛІЦ- РОЗМИНКА.

-Яка найбільша річка в Україні?

-Чи любите ви купатися? А чому не купаєтеся? ( відповіді дітей)

– Так, вода в багатьох річках забруднена, тому що багато підприємств скидають в неї отруйні речовини. Як що поглянути на нашу планету з космосу, то видно, що вода займає більшу площу, ніж суша. 4\5 поверхні Землі вкрито водою. Води на Землі багато,але не всю воду ми можемо використовувати для своїх потреб. Ріки, озера – ось поки наш головний постачальник. Більше води у морях та океанах, але ця вода не придатна для користування. Чому?

Ви знаєте, що вода у природі зустрічається у різних станах. Спробуйте відгадати загадки. Отже, туман, роса, сніг, лід – це все вода.

Гра « ЯК ЗБЕРЕГТИ ПРИРОДУ?»

-Як що ти не зриваєш великих букетів квітів, то сплесни у долоні над головою.

– Якщо до твоєї кімнати залетів джміль або інша комаха і ти намагаєшся випустити її на волю, то змахни руками.

-Якщо ти підібрав приблудне кошеня, простягни руки вперед.

-Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то тупни ногою.

-Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то підстрибни.

-Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки.

           Третя станція « ТВАРИНИ».

У казках тварини розмовляють. А як насправді? Тварини спілкуються між собою за допомогою запахів, рухів тіла, звуків голосу. У них , таким чином, не одна , а три мови. Знати голоси тварин  треба для того, щоб передбачати їхню поведінку при зустрічі, при спілкуванні. Птахи- союзники землероба і садівника. Вони знищують шкідників, оберігають культурні рослини.

Довідкове бюро.( Діти розповідають про птахів, їхнє значення у природі.) А тепер  цікаво дізнатися , чи знаєте ви звірів нашого краю.( читають загадки.)

-Добре, діти, звірів ви знаєте. А чи знаєте наших зелених друзів?

Четверта станція “РОСЛИНИ НАШОГО КРАЮ.”

Які дерева ростуть у нашій місцевості?( Дуб, береза, сосна,клен.) Дуб- цар дерев. Дерево може бути заввишки 20- 40 метрів, з міцними гілками і товстим стовбуром. Живе дуб 500- 1000 років. Плоди цього дерева – жолуді – є добрим кормом для свиней. А ще крім дерев  у лісі ростуть кущі та трави. Спробуйте відгадати їхні назви.

 АНОГРАМИ: АІФАЛК (фіалка),НАЯВІЛКО (конвалія), МАРОШАК (ромашка).

-А які ще кущі і трав’янисті рослини ви знаєте?

Гра « КОНСТРУКТОР».(квадрат із зображенням рослини і тварини, розрізаний на геометричні фігури. Скласти птаха або рослину, хто швидше.

   РОЗГАДУВАННЯ КРОСВОРДА.

  -Яке дерево називають білокорою красунею? ( береза)                                           -Африканська тварина з найдовшою шиєю? (жирафа.)

-Рідка речовина , без якої неможливе життя на Землі?( вода).

-Місце, де рослини і тварини знаходяться під охороною?(заповідник.)

-Як  назвати одним словом все те, що нас оточує? (природа).

П’ята станція «ЧЕРВОНА КНИГА»

-У Червону книгу вчені занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку нас благає.

–           Довідкове бюро підготувало цікаві відомості з Червоної книги.(діти зачитують повідомлення.)

ВИСНОВОК.

Вмійте природу любити, вам у походи ходити

Вмійте  ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави.

Оберігайте повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все це окрасою буде

Нашого рідного краю.

–            Ось і закінчилась остання станція нашої подорожі. Ви – молодці! Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки Якщо ви любите свій рідний край, його гори, ліси, степи, луки, поля, річки, ви разом з дорослими зробите все можливе , щоб зберегти їхню красу й неповторність, їхні багатства. Оберігати природу треба нам усім. Кожен з вас , юні друзі, чимало може зробити у цій справі. Люби і бережи її. Будь гідним її сином.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *