Урок малювання “Тематична композиція “Котик Фурчик”

Мета: розвивати образне мислення, творчу уяву, фантазію; закріпи­ти знання про особливості будови тварин; передавати різними засобами особливості пластики, найхарактерніші пози тварин у русі, характер і стан образів; виховувати спостережливість, любов до тварин.

Обладнання: таблиці, малюнки, ілюстрації, слайди із зображенням котиків.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.

—     Діти, як називають тварин, про яких піклуються люди? (Свій­ськими.)

—    Назвіть свійських тварин, яких ви знаєте.

—   Які з них живуть у вас вдома?

—    Розкажіть, як ви за ними доглядаєте.

—    Як називають тварин, що самі добувають їжу? (Дикими.)

—    Назвіть диких тварин, яких ви знаєте.

—    Де вони живуть?

—     А де ще можна побачити диких тварин? (Діти діляться своїми думками.

Словникова робота.

До якого жанру образотворчого мистецтва належать картини або твори скульптури, об’єктом зображення яких є тварини? (До анімаліс­тичного жанру)

—   Як називають художників, які малюють тварин? (Анімалістами.)

  1. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

— Сьогодні на уроці ви станете маленькими художниками-анімалістами, адже вам доведеться малювати домашню тваринку. А яку ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.

Відгадування загадок.

Хто з хвостиком і з вушками?

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від … (кішки).

Має вуха, пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім — вмиє личко. (Кіт.)

В нього ніс в сметані й ротик.

Відгадайте: хто це? (Котик.)

Перегляд малюнків із зображенням котиків.

—  Кого ви бачите на цих малюнках?

—  Що ви можете розповісти про них?

—  Зверніть увагу на те, яка у котика зовнішність (шерсть, голівка,

лапи, хвостик, очі, вуха).

—  Чи має він вуса?

—   Назвіть основні частини тіла тварини. (Голова, тулуб, хвіст,

лапки, очі, вуха, ніс.)

—А чи є кішка у вас вдома? Що цікавого можете про неї розказати?

(Діти діляться своїми враженнями.)

  1. Пояснення виконання та показ окремих елементів роботи вчителем.
  2. Практична діяльність учнів.

Робота в групах. Завдання для груп за інтересами.

1-ша група — малювання гуашшю портрета улюбленого котика.

—             Перш ніж розпочати малювати кота, подумайте, як розташувати малюнок: вертикально чи горизонтально. Двома овалами позначте тулуб тваринки і голову. Більший овал — тулуб, менший — голова.

 

 

Потім треба намітити інші частини тіла—лапи та хвіст. Вуха можна на­малювати трикутниками. Створюйте образ кота гуашевими фарбами.

2-      га         група — колективна аплікація «Кіт Васько і його друзі».

—      Визначте, кого із котячих родичів ви будете вирізати. Виберіть шаблон. Розмістіть його на зворотному боці кольорового паперу, бли­жче до краю, щоб економно використовувати папір. Обведіть шаблон, лівою рукою притримуючи його. Обережно виріжте, щоб не зіпсувати малюнок. Розмістіть своїх тваринок на загальному аркуші так, щоб вийшла колективна робота. Охайно наклеюйте фігурки, економно використовуючи клей. Будьте охайні, не зіпсуйте чудову роботу, свою і своїх товаришів.

VI. Підсумок уроку.

Перегляд і демонстрування дитячих робіт. Презентація групами своїх виробів. Наприклад:

1-      ша  група — монолог «Я уявляю себе своїм домашнім улюблен­цем».

Я — чудова сіамська кішечка Мара. У мене особливе пухнасте хутро. Я дуже граційна і надзвичайно чутлива. Одразу відчуваю харак­тер людини. Не дозволяю себе гладити незнайомцям. Якщо зла людина хоче доторкнутися до мене, одразу подряпаю її своїми гострими, як лезо, кігтиками.

2-            га      група — діалог «Бесіда двох котів на святі».

—    Дякую, любий Матросику, що запросив мене на свій день народ­ження.

—    Нема за що, Льово! Я вже давно хотів тебе побачити.

—    Так, друже, з тих пір, як мене господиня вигнала з дому через розбиту вазу, ми рідко бачимося. Ти ж не гуляєш на вулиці.

—    Ну, звичайно, ні. Там так багато мікробів. А моя господиня піклується про моє здоров’я.

—         А про мене зараз нікому піклуватися. Тільки іноді старенька ба­буся з сусіднього будинку принесе голівку від риби. Та й по всьому.

—        Мені дуже тебе шкода. Можливо, знайдеться добра душа, та візьме тебе у свій дім.

—        Дуже на це сподіваюся. Я надалі буду дуже обережний. Не псу­ватиму господарям речей.

Прибирання робочих місць.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *