Урок праці “Диво-дерево”

Мета. Ознайомити учнів із поняттям «симетричним  малюнок», дати поняття про симетрію як засіб гармонізації форми. Формувати трудові прийоми з ножицями. Пробуджувати в учнів інтерес до  творчої діяльності. Виховувати спостережливість, почуття прекрасного.

Обладнання : набір картинок із зображенням дерев, альбом, підручник, кольоровий папір, клей, ножиці.

Хід уроку

І.Організація початку уроку.

Я вам рада, любі діти,

І вітаю щиро вас.

Усміхніться ви ніжненько

Й до роботи, в добрий час!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя.

–          Весна… Вже сама згадка про неї будить у наших серцях радість і тривогу. Це свято оновлення і відродження природи. І, як сказано у вірші, «всі весною оживають, весну – красну прославляють». Сьогодні ми будемо своїми руками прославляти нашу землю і прихід весни. А куди з вами помандруємо дізнаєтесь коли відгадаєте загадки.

  1. Загадки.

*****

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски

Звуть подружок цих ….. (берізки).

*****

Стоїть над водою з розплетеною косою. (Верба)

*****

І великі,  і маленькі, влітку, взимку, навесні

Всюди вдягнені гарненько у зелені сукні всі. (Ялинки)

*****

Живе один батько,

Тисячі синів має,

Усім шапки справля,

А  собі не має. (Дуб і жолуді)

–          Берізка, верба, ялинка, дуб – що це?

–           Звичайно це дерева.

  1. Демонстрація картинок із зображенням різних дерев.

–          Які дерева бачите на картинках? Які дерева ростуть у вас вдома?

–           Яка будова дерева? (корінь, стовбур, гілки з листям(крона), квіти, плоди)

  1. Оголошення завдань уроку.

–          Сьогодні ми будемо вчитися створювати аплікацію незвичайного дерева, диво – дерева.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Робота з підручником.

А) Мандрівка мистецькою стежинкою ( с.100-101)

–      Розгляньте казкові чудо-дерева, на яких цвітуть дивовижної краси квіти.

–      Яке з дерев вам сподобалось найбільше?

–      Ці диво-дерева створили народні майстри.

–      Зверніть увагу, що права і ліва частина кожного із дерев однакові, тобто симетричні.

Б) Загадки чарівниці Гармонії(с.102)

Завдання 1. Знайдіть відмінності між правою і лівою частинами.

Завдання 2. Де потрібно розмістити зображення пташки, жучка, листочків та квіточок, щоб ліва і права частини дерева стали однаковими – симетричними?

  1. Перегляд зразків-аплікацій «диво-дерево», визначення послідовності роботи над аплікацією.
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Робота в альбомі (с.36)

А)  Пофантазуймо

– Яке дерево ви хотіли б зобразити?

– Як його хочете прикрасити?

Б) Практична робота учнів

Виготовлення аплікації за планом.

  1. Скласти кольоровий папір навпіл.
  2. Позначити лінії дерева (стовбура і крони).
  3. Вирізати стовбур і крону  дерева.
  4. Наклеїти на крону дерева квіти, листочки, метеликів.
  5. Прикрашене дерево наклеїти на аркуш в альбомі.
  6. Травичку під деревом прикрасити квіточками.

IV. Підсумок уроку.

  1. Виставка дитячих робіт.
  2. Словесне оцінювання.
  3. Прибирання робочих місць.
  4. Повідомлення переліку того, що потрібно принести на наступне заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *