Перший урок 2014 – 2015 року “Україна – єдина країна, а ми – єдиний класний колектив”

Мета:

  •  розширювати і поглиблювати  у п’ятикласників поняття громадянськості;
  • створити ситуацію успіху та єдності колективу;
  • розширити поняття єдність, патріотизм, громадянство.
  • розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.
  • Виховувати риси патріота, громадянина, культурної , толерантної особистості.

Обладнання:  карта, ватмани, країна «Успіху», листочки,маркери, малюнки.

 

Хід уроку

Вчитель: 1. Привітання

Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,

Після літа відпочили,

Кожен сил набравсь сповна,
Тож тепер часу не гайте,
Працювати починайте…

Я рада всіх вас бачити і вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.

Вчитель. – Клас – це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім’ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно?  (Відповіді учнів)

Вчитель: А тепер давайте звернемося до нашої теми

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини.

Зверніть увагу на ось цей акровірш. Про що йде мова?

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

            А нас, людей, без Батьківщини.

(Діти відповідають   що  це про Україну.)

Вчитель :Так,  дійсно –  це все про нашу рідну Україну . А акровірш – це вірш який по першим буквам кожної сторчки   може  скласти слово і у нас це  –  Україна.

–          24 серпня 1991 року назавжди залишиться пам’ятним днем. У цей день проголошено Акт про незалежність України. Акт проголошення незалежності завершив тисячолітні прагнення українського народу до волі, до створення своєї суверенної держави.

Перед усім світом стала держава з давньою славною історією, духовною культурою, зі своїми символами, мовою, чесними працьовитими людьми – українським народом. Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Для нас тепер настали дещо складні часи, та я впевнена ми з вами все зможемо переборемо і станемо впевнено на правильний шлях демократичної держави. То ж подивіться на тему: « Україна – єдина держава».

Якою рисою має бути наділений кожен українець, щоб створити єдину державу? Я вам допоможу, і знову вправа склади слово.

Вправа склади слово за буквами.  Учитель. А тепер відгадайте ключове слово. Воно є основою для єдності нашої держави. (Діти складають слово та піднімаючи руку відповідають. )

                                  Т А П  Р  І   О Т     (Патріот)

Вчитель Так , дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави, то неодмінно б ми б завжди були єдині.

Вчитель: Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають)

Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам)  (Вчитель кріпить до дошки визначення та підводе підсумок значення  слова.)

Вчитель:  Підніміть руки хто себе вважає патріотом?  (Діти піднімають). А чому ? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.)  Молодці.

Учитель. Усі ми любимо свою вітчизну. І  патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот.  Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)

П – привітність

А – активність

Т – терплячість

Р – радісність

І – ініціативність

О – обов’язковість, організованість

Т – творчість, толерантність, товаристськість.

Вчитель:  Я впевнена, що ви всі наділені такими рисами, тому ви всі патріоти нашої України. Давайте ми з вами складемо правила життя патріота і створимо пам’ятку.

(Робота в парах на листках діти пишуть правила життя українця. )

Правила життя українця 

  1. Любов до України, Тільки це може об’єднати всіх нас із найрізноманітнішими інтересами,
  2. Працелюбність. Самовіддана праця покращує матеріальне становище держави і громадянина.
  3. Честь і гідність. Тільки людина, якій притаманні ці риси, зможе гідно відстоювати свої інтереси, не порушуючи інтересів інших.
  4. Мужність. Кожен із нас повинен пережити невдачі, які бувають у нашому житті, й рухатись далі до поставлених цілей.
  5. Кваліфікованість. Який би статус ми не мали у суспільстві, виконувати завдання, що стоять перед нами, ми повинні на найвищому рівні.
  6. Не зупинятись на досягнутому. Утішним стає той, що ставить перед собою все нові й нові завдання.
  7. Доброзичливість. Тільки щира людина може надіятись на взаємини від інших.
  8. Освіченість. Будівник майбутнього повинен мати високій інтелект і т. д.

Закріплення: А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави (Кріплю  на дошку образ патріота.)   

  1. 1.           Що я знаю про свою Батьківщину.

1)      Основний закон України. (Конституція).

2)       Як співають і слухають Гімн? (Стоячи).

3)       Синій колір українського прапора символізує…(небо)

4)       Скільки кольорів має український прапор? (Два).

5)       Державний герб України. (Тризуб).

6)       Столиця України. (Київ).

7)       Найголовніша пісня України. (Гімн).

8)         Найрідніше, найдорожче, найкраще місце на землі. (Батьківщина).

9)       Українці здавна мали свій одяг. (Національний)

10)      Жовтий колір прапора – це колір.. .(зерна)

11)      Державною мовою України є мова …(українська)

12)      Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко).

Ото ж ви молодці . Добре справилися із завданням.

Практичне завдання  «Голуб миру». ( Карта «успіху»)

Вчитель  Зараз кожен учень отримав гарного голуба, який символізує мир на нашій планеті, в центрі якого ви  напишете  побажання, якою повинна бути наша країна, все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям. А голуб миру буде її охороняти .

Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.

(Діти на птахах пишуть слова вдячності любові до України, побажання та кріплять навколо обрисів України свої голубки)                          

 Підсумки.

 Вчитель: Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.

Сидіти і мріяти про краще можна, але у такому разі воно не настане. Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди – це ви, які є патріотами нашої держави.

Тому я вірю.

Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!

Я бачу квітучу, щасливу країну,

Де кожна людина працює, творить,

Де можна навчатись, кохати, радіти,

Де кожна хвилина — то святості мить.

На цьому наш урок закінчено , бажаю всім єдності та миру. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *