Розвиток зв,язного мовлення. Написання власної детективної історії на тему енергозбереження

Тема: Розвиток зв,язного мовлення. Написання власної детективної історії на тему енергозбереження

Мета: розвивати усне та писемне мовлення учнів, уміння висловлювати свої думки, формувати написане за законами певного жанру; виховувати любов до слова.

Тип уроку: урок зв,язного мовлення

Обладнання: робочі зошити

Хід уроку

1.Актуалізація опорних знань (робота з епіграфом)

 

2Оголошення теми та  мети уроку

3Сприйняття  й засвоєння навчального матеріалу

Бесіда на повторення теоретичного матеріалу:

  • Що таке  детектив?
  •  Які особливості детективного жанру?
  •  Що лежить в основі детективу?
  •  Скільки обов’язкових персонажів повинно бути у творі?
  •  Якою має бути мова персонажів?
  •  Який метод застосовував Шерлок Холмс у своїй практиці?

-Назвіть майстрів детективного жанру

 

   – Робота з прислів,ями  (розуміння та причина)

 Народна мудрість про добро та зло

Кров – не водиця, проливати не годиться.

  •  З брудної води ще ніхто чистим не вийшов.
  •  Не за те вовка б’ють, що сірий, а за те, що вівцю з’їв.
  •  На чужий коровай рота не розкривай.
  •  Посієш вітер, пожнеш бурю.
  •  Грішне тіло і душу з’їло.
  •  Добре ім’я – найкраще багатство.
  •  Брехнею світ пройдеш, та назад не повернешся.
  •  На злодієві шапка горить.
  •  Хто копає яму іншому, той сам у неї попаде.

Робота з пам,яткою написання детективної історії

Складіть основу історії. Сядьте і подумайте головні складові вашого детектива. Розгляньте різні сценарії: вбивство в поїзді, вбивство кинджалом, вбивство в будинку або навіть серійні вбивства. Що б не прийшло вам в голову, запишіть це. Вам потрібно відповісти на наступні питання:
Хто веде слідство?
Кого вб’ють? Що це був за людина, як він жив? Вб’ють кого-небудь ще?
Чому його або їх уб’ють?
Яким способом його або їх уб’ють?

Чи буде хтось знати або здогадуватися про те, хто вбивця? Оприлюднить поліція інформацію про справі або стане тримати її в секреті? Як відреагують на новину друзі і родичі жертви?
Хто під підозрою? Чи пов’язані ці люди з жертвою, з вбивцею або з іншими підозрюваними? Що можна розповісти про їхнє життя?
Нарешті, хто вбивця? Буде він засуджений і яким буде вирок? У яких стосунках він складався з іншими персонажами? Не робіть особу вбивці занадто очевидною.

 Деталізуйте. Деякі письменники люблять починати відразу, але детективна історія може вийде заплутаною, тому ми радимо вам перечитати всі записані ідеї і скласти більш детальний план. Створіть “досьє” на кожного персонажа, щоб не забути, хто є хто. Записуйте окремі рядки, фрази і варіанти кінцівки, які можна використовувати.

Починайте писати. Візьміть за основу свою сюжетну лінію – і приступайте. Включіть уяву і творіть в своє задоволення.
Напишіть вступну частину. Тут потрібно, в першу чергу, представити читачеві діючих осіб і місце дії, потім нехай події почнуть розвиватися. Хороша ідея – показати, як різні персонажі один за іншим сваряться з тим, хто незабаром буде убитий. Так вони всі стануть здаватися підозрілими.
Опишіть вбивство. Ця частина має величезне значення. У читача в голові повинна скластися чітка картина, так що не скупіться на деталі. Побачить жертва свого вбивцю чи буде захоплена зненацька? Опишіть почуття жертви перед самим вбивством. Опишіть обстановку, в якій відбувається вбивство. Що-небудь на зразок: “Золото статуї поблескивало в сріблястому місячному світлі, проникавшем крізь товсті шибки. Павлу здалося, що за розбитим склом хтось є. Раптово различив вынырнувшее з темряви обличчя, він застиг від подиву – і в цей момент статуя зірвалася вниз. Він встиг тільки закричати, але через мить крик його замовк назавжди, а навколо голови розпливлося кривава пляма”.
Напишіть сцену виявлення тіла. Хто його знайде? Підозрюваний або випадкове особа? Виявиться чи знаряддя вбивства на місці злочину, або вбивця забрав його з собою?
Тепер нехай з’являться підозрювані. Заарештують чи кого-небудь помилково? Чи стане хтось з підозрюваних сприяти поліції або перешкоджати, або почне сам вистежувати вбивцю, або бачив його і спробує шантажувати?
Справа ускладнюється! Виявлені нові докази? Підкинуті чи вони навмисно? Збита з пантелику поліція? Що ще відбувається?
Виключіть кілька підозрюваних. Якщо їх було 12-20, скоротіть кількість до 9-16. Якщо їх було 7-17, то до 6-15.
Зробіть інтригу ще напруженіше! Додайте несподіваний поворот. Один з підозрюваних покінчив із собою? Хтось вбив підозрюваного? З’явилася свіжа інформація про вбивство? Нехай нові подробиці зіб’ють читача з правильного шляху.
Знову виключіть підозрюваних. До цього часу під підозрою повинні залишитися всього 3-4 людини. Пам’ятайте, що кінець не повинен бути передбачуваним. Заплутати читача, щоб він не міг швидко здогадатися. Цікаво, якщо всі головні підозрювані будуть невинні, а вбивцею несподівано виявиться персонаж, який здавався ні при чому. Це буде захоплюючий фінал і справжній сюрприз для читача!
Напишіть закінчення. Піде чи визнання? Або фінал залишиться не до кінця ясним? Звичайно, можлива і така кінцівка: “Звідкись із темряви пролунав тихий вигук: “Так, це зробив я!” Потім відлуння кроків пролунало серед кам’яних стін – таємничий вбивця поспішав зникнути в останній раз… Але якщо ви пишете саме детектив, а не просто історію про вбивства (трилер, роман жахів), читач буде розчарований.

Як ви розумієте слова:

–енергоспоживання,

–  енергоємність,

– енергозбереження

Слово вчителя:

Наприкінці ХХ століття заощадження тепла та енергії, різних видів палива в багатьох країнах світу піднято на рівень державної політики, що отримала назву енергозберігаючої. Пошукта активне використання нових альтернативних джерел енергії в багатьох розвинених країнах світу прийняті як життєво важливі, стратегічно необхідні ресурси, що забезпечують перспективний розвиток економік цих країн.

Для України енергозбереження також поступово стає пріоритетом енергетичної й загальнонаціональної політики, особливо враховуючи відсутність власних запасів нафти, газу, ядерного палива. Значними структурними та ціновими диспропорціями відрізняється енергетичний баланс України. Це також суттєво погіршує показники енергетичної безпеки країни. Існуюча структура первинного енергоспоживання не адекватна реальному енергоресурсному потенціалу країни. За рахунок власної здобичі й виробництва забезпечується лише до 60% загального обсягу споживання паливно-енергетичнихресурсів (ПЕР) країни.Водночас країна має значний потенціал для збільшення використання власних ПЕР. Попередні розрахунки показують, що Україна може забезпечити

свої потреби власною здобиччю нафти на 25-35 % ігазу на 50-60 % [Там само]. Проте реалізації цього потенціалу перешкоджають складні геологічні умови певних запасів вуглеводнів; потреба в значних інвес-

тиціях для їх освоєння.Економія паливно-енергетичних ресурсів стає од-ним із найважливіших напрямів інтенсифікації економічного розвитку країни й оптимального природокористування. Досвід найбільш розвинених країн світу показує, що зростання виробництва енергоресурсів на душу населення та їх раціональне споживання є осно-

вою високого рівня життя й ефективної економіки. На межі третього тисячоліття економія всіх видів енергії, її ефективне використання, впровадження енерго- й ресурсозберігаючих технологій стають пріоритетними напрямами в господарській діяльності. Це обумовлено тим, що енергозбереження як спосіб забезпечення зростаючої потреби в енергії та енергоносіях за різними оцінками в 2-5 разів вигідніше, ніж будівництво нових потужностей з виробництва теплової та електрич-

ної енергії для тих же цілей  Необхідно враховувати, що організація нових робочих місць в енергозберігаючому секторі виробництва корисніша, привабливіша й безпечніша, ніж створення нових робочих місць у вугільній шахті; заощаджена тонна палива удвічі, а то

й утричі нижча за собівартістю, ніж новоздобута .

Енергозбереження є найдешевшим та екологічно найчистішим “джерелом” енергії, а також найважливішим заходом порятунку навколишнього середовища. Прагнучи до поліпшення життєвих умов і зниження впливу на навколишнє середовище, необхідно дотримува-

тися основних принципів енергозбереження: ефективно використовувати енергію; застосовувати джерела енергії низької якості; не допускати соціальних та економічних сплесків суспільного розвитку.

Ось і зараз ви повинні  написати детективну історію про енергозбереження.

 

Робота над текстом твору

  1. Робота в чернетках.
  2.  Прослуховування учнівських історій.

(2-3 роботи). інсценізація

  1. 3.      Підсумки уроку

Бесіда з учнями

  •  Чи подобається вам детективна література?
  •  Що найбільше захоплює під час читання детективного твору?
  •  Хто з героїв детективів вам найбільше запам’ятався?
  •  Які фільми, зняті за детективними творами, ви бачили?
  •  Чи вдалося акторам передати особливості характеру персонажів детективу на екрані?

4.Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи за темою: пригоди та фантастика

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *