День відкритих дверей для батьків.

Підтримайте дитяче прагнення бути хорошим, бережіть його як найтонший порух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрість батьківської влади на деспотичне самодурство.

В.Сухомлинський

Батьки завжди вважають свою дитину найкращою, найрозумнішою, найталановитішою. Але кожен учитель знає, що поведінка дитини – це «бумеранг» у взаєминах дітей і батьків. Класовод має дати батькам зрозуміти, яку довгострокову місію на них покладено, донести до їхнього сприйняття правила благополучних батьків:

 

  • Чим більше часу батьки проводитимуть зі своєю дитиною змалечку, тим більше вони матимуть шансів у похилому віці бачити дорослих дітей у родинній оселі.
  • Чим більше батьки спілкуватимуться з власною дитиною, тим спокійнішу старість матимуть.
  • Чим частіше батьки докорятимуть власним дітям, тим вища ймовірність, що доросла дитина демонстративно підкреслюватиме безпорадність старих батьків.
  • Чим раніше батьки навчаться терплячості та терпимості до дитини, тим більше в них шансів згодом відчути взаємність у ставленні до себе.
  • Чим частіше батьки допускають своїх дітей до вирішення важливих родинних питань, тим більше у них шансів брати участь у житті своїх дорослих дітей.
  • Подружжя, які хочуть мати дітей, мають запитати себе не лише про те, яку дитину вони хочуть виростити, а й про те, якою вони уявляють свою старість.

 

На сучасному етапі психолого-педагогічна освіта батьків повинна мати яскраво виражений випереджальний характер. Батькам необхідно не тільки займатися дитиною в після урочний час, а й брати активну участь у її шкільному житті. Одна з форм такої роботи – проведення у класі Дня відкритих дверей для батьків. Класовод разом із батьками вибирає день, складає план роботи, готує запитання для обговорення.

Така форма роботи дає змогу кожному батькові чи матері долучитися до навчально-виховного процесу у школі, побачити свою дитину у колективі. Під час проведення такої роботи вчитель  зближується з батьками, легше вирішується багато виховних і навчальних питань.

 

Батьківські збори

«Труднощі адаптації першокласників до школи»

 

Форма роботи: «круглий стіл»

Завдання зборів:

  1. Ознайомити батьківський колектив з особливостями адаптації дітей до першого року навчання в школі.
  2. Запропонувати практичні поради щодо адаптації дитини до школи.

 

Основні питання для обговорення:

    • Батьківський практикум з вивчення проблеми;
    • Фізіологічні труднощі адаптації першокласників до школи;
    • Система взаємовідносин з дитиною в сім`ї  в період адаптації до шкільного навчання;
    • Психологічні труднощі адаптації першокласників до школи.

 

Хід зборів

 

  1. Збори починаються з обговорення з батьками, які враження у дітей після занять з підготовки до школи.

 

  1. Батьківський практикум у формі гри «Корзина почуттів»

Батькам пропонується назвати ті почуття, які найбільше їх переповнюють у той час, коли вони уявляють свою дитину в школі. Батьки називають позитивні і негативні почуття. Таке завдання дозволяє виявити проблеми і труднощі сімей, пов’язані з майбутнім навчанням дітей, і допомагає обговорити ці проблеми у ході зборів.

 

  1. Обговорення питання «Фізіологічні умови адаптації дитини до школи»

Лікар знайомить батьків з проблемами у здоров’ї  дітей, які можуть бути пов’язані зі зміною статусу дитини. Звертає увагу батьків на:

  • Зміну режиму для дитини порівняно з дошкільним навчальним закладом, збільшення фізичного навантаження;
  • Необхідність зміни навчальної діяльності дитини вдома, створення умов для рухової активності дитини під час перерв між виконанням завдань;
  • Спостереження батьків за правильною поставою під час домашніх занять, дотримання правил освітлення робочого місця;
  • Попередження короткозорості, викривлення хребта, тренування дрібних м’язів кистей рук;
  • Обов’язкове введення в раціон дитини вітамінних препаратів, фруктів, овочів;
  • Організацію правильного харчування дитини;
  • Загартування дитини, максимальний розвиток рухової активності; створення вдома спортивного куточка, придбання спортивного інвентарю;
  • Виховання самостійності й відповідальності дитини, дбайливого ставлення до власного здоров’я.

 

  1. Обговорення питання «Психологічні умови адаптації дитини до школи»
  • Створення сприятливого психологічного клімату у ставлення до дитини усіх членів сім`ї.
  • Перша умова шкільного успіху – самоцінність дитини для її батьків.
  • Обов’язкове виявлення батьками інтересу до школи, класу, до кожного прожитого дитиною шкільного дня.
  • Неформальне спілкування зі своєю дитиною після проведеного у колі дня.
  • Обов’язкове знайомство з однокласниками дитини і можливість спілкування з ними після школи.
  • Недопустимість фізичних засобів впливу, залякувань, критики на адресу дитини, особливо в присутності інших людей.
  • Виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичних та психічних покарань.
  • Врахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання.
  • Заохочення дитини не тільки за навчальні успіхи. Моральне стимулювання досягнень дитини. Розвиток самоконтролю та самооцінки.

 

  1. Підсумок зборів.

Видатний педагог і психолог С.Соловейчик опублікував правила, які можуть допомогти батькам підготувати дитину до самостійного життя серед своїх однолітків в школі в період адаптаційного періоду. Батькам необхідно пояснити дитині ці правила та з їх допомогою, готувати дитину до дорослого життя.

  • Не віднімай чужого, але й свого не віддавай
  • Попросили – дай, намагаються відняти – намагайся захищатись.
  • Не бийся без причини.
  • Кличуть гратись – йди, не кличуть – запитай дозволу гратись разом, це не соромно.
  • Грайся чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси.
  • Будь уважним скрізь, де треба виявити уважність.
  • Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем стосовно оцінок не сперечайся. Намагайся все роботи вчасно і думай про гарні результати, вони обов’язково у тебе будуть.
  • Не нашіптуй і не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Якнайчастіше говори: давай дружити, давай гратись, давай разом підемо додому.
  • Пам’ятай!  Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всі! Ти – неповторний для самого себе, батьків, друзів, вчителів!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *