Робота у школі майбутніх першокласників “Золотий ключик”

З метою покращення адаптації першокласників у школі з січня місяця кожного тижня проводилися розвивальні заняття.

Організація роботи у школі для майбутніх першокласників «Золотий ключик»

 

Планування адаптаційно-розвивальних занять

 

Знайомство 13.01.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Про тебе самого (знайомство з учителем, з іншими учасниками групи, розповідь про себе).
  • Практична робота (дидактична гра «Послухай себе». Розфарбування малюнка «Ми схожі – ми різні». Заучування вірша «Як тебе звуть?»
  • Пальчикова гімнастика (штрихування одягу дітей суцільними прямими лініями зверху вниз.

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: стать, зовнішність, характер
  • Називає: свої ініціали, уподобання
  • Розуміє: відмінність між статями
  • Уміє: користуватися олівцем
  • Набуває навички: штрихування суцільними прямими лініями зверху вниз

 

Моя сім`я. Родина 20.01.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Поняття «сім’я». Розповідь про родину. Обов’язки дітей у сім`ї.
  • Практична робота (дидактичні ігри «Я вмію», «Обов’язки в сім`ї», «Як ти ставишся до рідних»)
  • Пальчикова гімнастика.
  • Підготовка руки до письма (обвести ялинку суцільними лініями; штрихування похилими суцільними лініями; крони – справа наліво, стовбура – зліва направо.
  • Розвиток мовлення (складання розповіді «Сімейний відпочинок»)
  • Введення поняття «Речення» (складання речення за сюжетними малюнками. Логічне завдання «Хто чим займається». Складання відповідних речень)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: склад сім`, обов’язки її членів, родинні стосунки
  • Називає: членів своєї сім`ї, імена, по батькові, прізвища, професії батьків
  • Розуміє: значення сімейних традицій
  • Визначає: свої можливості щодо виконання обов’язків члена родини
  • Аналізує: свої вчинки
  • Вміє: визначити свої обов’язки в сім`ї
  • Набуває навички: штрихування похилими суцільними лініями, складання речення за сюжетними малюнками.

 

Наш дім. Моя кімната 27.01.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Розповідь про будинок, кімнату. Правила поведінки дитини, коли вона залишається сама вдома. Робота над віршем «Рідний дім» Є.Желєзнякової; відгадування загадок.
  • Практична робота (малювання ігрової ситуації «Нумерація будинків», «Вулиця, на якій ти живеш»)
  • Розвиток мовлення.
  • Введення поняття «слово» (називання дітьми слів, що означають назви предметів, які знаходяться в їхніх кімнатах; складання речень)
  • Підготовка руки до письма (обведення будиночка без відриву від паперу з домальовуванням елементів, яких не вистачає)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: свою адресу; розташування будинку; розміщення своєї кімнати в квартирі
  • Називає: нумерацію будинку, номер квартири
  • Виконує: правила поведінки, коли залишається сама вдома
  • Уміє: називати слова, що означають назви предметів, які знаходяться в її кімнаті
  • Набуває навички: розповіді про будинок, кімнату; обведення предметів

 

Іграшки та ігри 03.02.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Поглиблення знань дітей про дитячі ігри та іграшки, види іграшок.
  • Розвиток мовлення (розповіді дітей про свої улюблені іграшки. Слухання віршів про іграшки. Складання правил безпечної гри. Відгадування загадок)
  • Практична робота (дидактична гра «Магазин іграшок». Розфарбування зображень іграшки)
  • Введення понять «звуки мови», «звукова схема» (називання за малюнками слів і звуків, за якими розрізняють ці слова)
  • Підготовка руки до письма (ознайомлення із зошитом в одну лінійку, письмо крапочок у зошиті в одну лінійку, складання речення за схемами)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: ігри та іграшки, види іграшок
  • Називає: іграшку, описує її
  • Додержується порад щодо: бережливого ставлення до іграшок, безпечної поведінки під час гри
  • Набуває навички: розфарбування, виділення звуків зі слів, письма в зошиті в одну лінійку

 

Шкільна родина. 10.02.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Знайомство зі школою. Культура поведінки і взаємини в школі. Правила для учнів. Екскурсія по школі.
  • Практична робота (моделювання ігрової ситуації «Я-школяр», дидактична гра «Правила для учнів»)
  • Розвиток мовлення (заучування зі слів учителя вірша «Школа – рідна нам домівка», складання речень за малюнком.
  • Підготовка руки до письма (письмо прямих паралельних стрілочок через крапку вгору-вниз)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: розташування шкільної кімнати, застосування шкільних речей, шкільне приладдя
  • Додержується: правил поведінки в школі, правил поведінки під час занять
  • Набуває навички: складання речень за малюнком, письма прямих паралельних стрілочок

 

День ввічливих малят 17.02.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Розвиток мовлення (складання діалогу із застосуванням слів ввічливості, заучування вірша «Запам’ятала»  В.Кириленка, бесіда за ситуативними малюнками, розігрування ігрових ситуацій, слухання віршів-привітань, складання речень)
  • Практична робота (дидактична гра «Будь ласка», «Ввічливо – неввічливо», розв’язування завдань з правил етикету)
  • Підготовка руки до письма (письмо похилих ліній)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: використання найпоширеніших слів ввічливості, діалогічне мовлення з використанням слів ввічливості.
  • Пояснює: важливість значення слів ввічливості
  • Додержується порад щодо: культури спілкування.
  • Розуміє: необхідність вживання слів ввічливості
  • Вибирає: влучні відповіді на поставленні запитання в етикетних задачах
  • Набуває навички: складання речень із використанням слів ввічливості, запису схем у зошиті, письма похилих ліній.

 

Транспорт. Безпечна дорога до школи 24.02.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Види транспорту: автомобіль, велосипед, тролейбус, літак, потяг. Безпека дитини; правила поведінки на пішоходу переході. Культура поведінки в транспорті.
  • Практична робота (моделювання ситуацій «Ми – пішоходи», «На тролейбусній зупинці», настільна гра «Пішохід-відмінник»)
  • Розвиток мовлення (відгадування загадок, слухання вірша «Транспорт» О.Єрошкіної)
  • Пальчикова гімнастика
  • Підготовка руки до письма (письмо коротких та довгих паличок, заокруглених вправо, розфарбування малюнка

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: види транспорту, пішохідний перехід
  • Називає і розпізнає: кольори світлофора
  • Відтворює порядк дій при: моделюванні різних ситуацій
  • Визначає: місце переходу вулиці
  • Виконує правила: переходу дороги, культурної поведінки в транспорті й на дорозі
  • Набуває навички: складання речень за малюнком, письма прямих похилих петель із заокругленням унизу

 

Моя країна – Україна 02.03.2013р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Збагачення знань дітей про Україну, рідний край; символи України; головне місто України. Розвиток творчих здібностей дітей, бажання примножувати національні традиції, вивчати звичаї свого народу.
  • Розвиток мовлення (читання вчителем віршів «Хто ти, хлопчику малий?» Ю.Шкрумеляка, складання розповіді «Ми – українці», «Країна, в якій я живу»
  • Практична робота (дидактична гра «Хто ти?», вивчення елементів рухів українського народного танцю «Гопак»
  • Підготовка руки до письма (розфарбування державних символів за схемами, штрихування прапорця, письмо півовалів справа наліво, зліва направо.

 

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: країну, в якій живе, головне місто України, звичаї й традиції свого народу
  • Називає і розпізнає: символи країни, характерні ознаки національного одягу, його елементи
  • Набуває навички: розфарбування державних символів, заучування вірша, складання речень за схемами, штрихування прапорця, письма півовалів справа наліво, зліва направо.

 

 

Незабаром. Великоднє свято. 09.03.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Відродження календарно-обрядових звичаїв українського народу. Розширення уявлень дітей про Великоднє свято. Символи свята: вербові котики, писанки, пасхальний кошик.
  • Практична робота (дидактична гра «Склади пасхальний кошик»)
  • Розвиток мовлення («Святкування Великодня в сім`ї», мовна гра «Зайве слово», розучування пасхальних ігор, слухання казки «Писанки», розучування вірша, гаївки)
  • Пальчикова гімнастика
  • Підготовка руки до письма (продовження орнаменту, безвідривне письмо петель із заокругленням вверху і внизу)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: Великоднє свято, традиції його святкування, писанки, вербові гілочки, пасхальний кошик
  • Називає: символи свята, вміст Пасхального кошика
  • Додержується порад щодо: поводження у храмі
  • Набуває навички: складання пасхального кошику, продовження орнаменту, складання зв’язної розповіді.

 

Природа навколо нас. Пори року. Весна. Літо. 16.03.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Назви весняних та літніх місяців. Прикмети весни й літа, явища природи. Читання віршів, загадок.
  • Практична робота  (розфарбування малюнків)
  • Розвиток мовлення (мовна розминка: промовляння скоромовки з нарощуванням темпу та сили голосу; складання  загадки про квіти)
  • Введення понять «склад», «наголос» (добір назв квітів зі звуками «а»,  «р», «о», добір слова за схемою.
  • Пальчикова гімнастика
  • Підготовка руки до письма (знаходження і розфарбовування весняних квітів, письмо за зразком.

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: пори року, відмінність між ними, рослинний світ, сезонні зміни в природі
  • Називає: назви місяців, перші весняні квіти
  • Додержується порад щодо: поводження в природі, бережливого ставлення до рослин
  • Набуває навички: поділу слів на склади, визначення наголосу, промовляння скоромовки з нарощуванням темпу, письма за зразком, складання загадки.

 

Природа навколо нас. Пори року. Осінь. Зима 30.03.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Назви осінніх та зимових місяців. Прикмети осені та зими, явища природи. Читання вірша «Співанка про місяці» М.Підгірянки, відгадування загадок
  • Практична робота (дидактична гра «Збирання урожаю»
  • Розвиток мовлення (мовні ігри «Ознаки зими», «Закінчи слово», складання речень на тему «Зимові розваги малят», добір односкладових слів.
  • Підготовка руки до письма (Ознайомлення із зошитом у косу лінійку. Письмо крапочок на верхніх і нижніх лініях робочого рядка, вертикальних коротких паличок.)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: пори року, відмінність між ними, сезонні зміни в природі.
  • Називає: назви місяців, сезонні дитячі розваги
  • Додержується порад щодо: поводження в природі, бережливого ставлення до природи, правил поведінки під час зимових розваг
  • Набуває навички: поділу слів на склади, визначення наголосу, письма у зошиті в косу лінійку, складання розповіді.

 

Тварини 06.04.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Поділ тварин (свійські, дикі). Значення тварин у житті людини, необхідність дбайливого ставлення до братів наших менших. Слухання віршів про тварин, загадки про тварин.
  • Практична робота (дидактична ігри «Хто де живе?», «Засели теремок тваринами, в назвах яких два склади»)
  • Розвиток мовлення (розповідь дітей про тварин, які є в них удома, мовні ігри «Хто що їсть?», «Так чи ні?», розгадування загадок.
  • Пальчикова гімнастика.
  • Підготовка руки до письма («Домалюй тварин», письмо вертикальних паличок)

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: свійських та диких тварин, значення тварин для життя людей
  • Називає: тварин, місце їх проживання, спосіб харчування
  • Додержується порад щодо: дбайливого ставлення до тварин, допомоги тваринам у різні пори року.
  • Набуває навички: відгадування загадок, поділу слів на склади, моделювання речень з одного, двох, трьох слів, письма вертикальних паличок

 

У царстві рослин 13.04.2016р.

Зміст навчального матеріалу:

  • Дерева: хвойні, листяні. Трави, кущі, їх спільні ознаки. Використання рослин людьми і тваринами. Лікарські й отруйні рослини. Загадки про рослин.
  • Практична робота (дидактична гра «Що це?»
  • Розвиток мовлення (мовна гра «З якого дерева листочок?», слухання віршів про лікарські рослини, моделювання речень із протиставленням, чистомовка.
  • Пальчикова гімнастика
  • Підготовка руки до письма (розфарбування малюнка «Виріс в лісі дубочок», обведення контурів дерева, куща, трави, письмо коротких та довгих паличок, заокруглених вправо.

Вимоги до рівня підготовки:

  • Дитина має уявлення про: рослини: дерева, кущі, відмінності між ними, лікарські рослини
  • Називає: хвойні та листяні дерева
  • Розпізнає: дерева, кущі, трави, лікарські та отруйні рослини
  • Додержується порад щодо: поводження в природі, бережливого ставлення до природи
  • Слідкує за: правильною поставою під час письма, правильним положенням зошита
  • Закріплює навички: відгадування загадок, добору слів за ознаками, поділу слів на склади, визначення наголошеного складу, моделювання речень, складання розповіді, письма у зошиті в косу лінійку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *